Laatste nieuws feeds


De volgende cursus Fun 2 Run start op 3 oktober

Wil je gaan hardlopen? Of het hardlopen na bijvoorbeeld een blessure weer gaan oppakken? Volg dan onze cursus Fun 2 Run. Door deze cursus werk je via een verantwoord schema en onder begeleiding van een trainer toe naar het binnen 6 weken aaneengesloten hardlopen van een afstand van 3 kilometer. Meer informatie vind je hier.

 Vanaf 3 oktober                  

Trainingen vanaf Sportpark Brandevoort

Sinds 1 juli starten en eindigen onze trainingen weer op Sportpark Brandevoort. Het is gelukt om alle groepen weer te laten trainen op maandag, woensdag en zaterdag. Een uitzondering betreft de groepen 4 en 5. Deze groepen trainen samen. Voor het overige trainen we op de gebruikelijke tijdstippen en volgens het bekende schema. De kleedruimtes en het sanitair zijn overigens (nog) niet beschikbaar.

 Trainingen                  

Vanaf maandag 18 mei kunnen we weer trainen!

Beste leden,

We hebben met het bestuur, Ria als hoofdtrainer en Tanja als trainer planner, de mogelijkheden en opties onderzocht om de trainingen te kunnen hervatten. Volgens de laatste stand mogen we in clubverband buiten trainingen verzorgen, met inachtneming van de landelijke COVID-19 richtlijnen. Daarnaast hebben we een inventarisatie gedaan bij de trainers wie er kan en wie er wil trainen, gegeven de huidige omstandigheden en extra verantwoordelijkheden.

Om de 1,5 meter te hanteren, zullen we in een lint moeten lopen. Door de richtlijnen, maar ook het krijgen van lange groepen, is het aantal lopers per groep beperkt. Ook het aantal beschikbare trainers is in deze opstart vooralsnog iets minder.

Alles in acht nemend, hebben we als start het volgende te bieden. We zullen trainen op maandag en woensdag, niet op zaterdag. En we splitsen, een avond groep 1, 2 en een andere avond groep 3,4 en 5. We gaan dit 2 of 3 weken zo doen en van daar uit kijken we weer verder. We hebben dan praktijkervaring voor zowel lopers als de trainers en kunnen ons dan weer aanpassen.

Samengevat is het dan voor de hardlopers als volgt:

1. We verzamelen op de Medevoort bij Tuincentrum van Gennip

2. We trainen alleen op maandag en woensdag.
-  Op maandag even week: groep 1 en 2
-  Op woensdag even week: groep 3, 4 en 5
-  Op maandag oneven week: groep 3, 4 en 5
-  Op woensdag oneven week: groep 1 en 2

3. Het doel is om in groepen van maximaal 7 personen te lopen, inclusief de trainer

4. We lopen in een lint, met voldoende tussenruimte

We starten maandag 18 mei met groep 3, 4 en 5. We zullen gewoon het trainingsschema volgen zoals dat op de site staat.
In de bijlage vind je het trainersprotocol met meer informatie, lees dit goed door (klik op het woord 'trainersprotocol' voor de link naar de bijlage). Houd daarnaast ook de website goed in de gaten, want zoals je merkt veranderen de zaken snel 😉

Voor de wandelaars geldt dat die gewoon weer kunnen wandelen volgens het gebruikelijke schema, het verzamelpunt is het parkeerterrein van Sportpark Brandevoort.

Voor nu alvast heel veel loopplezier gewenst, waarbij we op ieders medewerking rekenen. Dan hebben we er vertrouwen in dat we op veilige wijze het lopen in clubverband weer kunnen oppakken.

Vriendelijke groeten,
Bestuur Lopersgroep Brandevoort.

 Hervatting trainingen vanaf 18 mei                  

Halve van Helmond: voorlopig uitgesteld

In verband met het coronavirus is nog niet duidelijk wanneer de Halve van Helmond  doorgang vindt. Zodra we meer weten zullen we dit communiceren.

De Halve van Helmond is een nieuw jaarlijks hardloop- en wandelevenement en wordt georganiseerd door de Lopersgroep Brandevoort in samenwerking met de Helmondse Atletiek Club (HAC). De Halve van Helmond is het grote broertje van ons eigen Rondje Brandevoort. Samen met HAC hebben we de ambitie om de Halve van Helmond uit te laten groeien tot een hardloop- en wandelevenement met regionale bekendheid. Lees er alles over op www.halvevanhelmond.nl.

Wedstrijden en parcours
De Halve van Helmond heeft voor iedere sporter een uitdagende afstand. De halve marathon loopt twee keer een ronde van 10 km. Naast de halve marathon hebben we een 'kidsrun' voor de basisschoolleerlingen op de baan en een 5 en 10 km met een scholierenloop voor de middelbare scholen. Bedrijven kunnen als team meelopen in de bedrijvenloop. Het parcours heeft de vorm van een acht en loopt door Stiphout en Brandevoort. Beide sportparken worden betrokken bij het evenement. Het parcours loopt door mooie plekjes in Helmond, zowel qua natuur als qua architectuur. In 2020 starten we bij HAC. Daarna jaarlijks om en om op beide sportparken.

 Halve van Helmond: 19 april 2020                  

Evenementen 2020:

zaterdag 11 januari: Nieuwjaarsreceptie

zaterdag 15 februari: Ontbijtloop

zondag 8 maart: Gulbergentrail

zaterdag 14 maart: Beverloop

maandag 23 maart: speciale wandeling

woensdag 25 maart: speciale wandeling

zondag 19 april: Halve van Helmond

zaterdag 16 mei: Strabrechtse Heideloop

maandag 22 juni: speciale wandeling

woensdag 24 juni: speciale wandeling

zaterdag 5 september: Treinenloop

maandag 21 september: speciale wandeling

woensdag 23 september: speciale wandeling

zaterdag 10 en zondag 11 oktober: Marathon Eindhoven (verschillende afstanden)

zaterdag 28 november: Ontbijtloop

zaterdag 26 december: Kerstwandeling

 Evenementen 2020                  

Extreem warm of koud

Voor de een betekent 'extreem warm' of 'extreem koud' iets anders dan voor de ander. Toch hebben we binnen Lopersgroep Brandevoort een heldere richtlijn.

 Is het of wordt het tijdens de training warmer dan 30 graden, dan gaat de training niet door. Komt de temperatuur boven de 25 graden, dan verzorgt de trainer een aangepaste (lichtere) training.

Wat betreft winterse omstandigheden: op kou kun je je kleden. Het kan voorkomen dat het zo koud is (bijvoorbeeld ijskoude wind), dat lopen niet verantwoord is wegens risico op bevriezingsverschijnselen. Ook kan het te glad zijn om te lopen. Houd bij winterweer de website in de gaten voor afgelastingen.

 extreme weersomstandigheden                  
Deel, mail of print deze paginaShare on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Pin on Pinterest
Pinterest
Email this to someone
email
Print this page
Print